فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 204-205 (بهمن و اسفند 1398)
- تاریخ انتشار: 1398/11/23
- تعداد عناوین: 41
- سینمای دینی
-
ابر روایت / سینمای عاشورایی (پنجاه و چهار)صفحات 4-6
- سینمای ایران: کش مکش
-
سال تجلی بارقه های کم سوی امید... / از ایده تا داستان؛ نگاهی به فیلمنامه های آثار سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سالصفحات 8-18
-
در آرزوی پیچیدگی / شخصیت پردازی در تعدادی از فیلمنامه های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجرصفحات 19-22
-
خروج از نگاه مولف / آنتروپی و آشفتگی دراماتیک در بافت پیرنگ فیلمنامه های جشنواره سی و هشتمصفحات 23-26
-
مرثیه هایی برای قصه های ناتمام / نگاهی به چند فیلم جشنواره فیلم فجر از منظر خلق پروتاگونیست (قهرمان)صفحات 27-31
-
ما نیز مردمی هستیم! / تاثیر شخصیت های حاشیه ای در شکل گیری داستان در فیلمنامه های فیلم های جشنواره سی و هشتم فجرصفحات 32-34
-
«شنای پروانه» بهترین فیلمنامه و «ابر بارانش گرفته» فیلمنامه محبوب / بهترین فیلمنامه های سی و هشتین جشنواره فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان فیلم نگارصفحات 35-38
-
23 و آن یک نفر / قهرمان در فیلمنامه 23«نفر»صفحه 39
-
ناتمام / نگاهی به فیلمنامه «جان دار» از منظر حذف پرد ه سومصفحات 40-41
-
چرخه اورگانیک / بسط پیرنگ به واسطه بهره گیری از مدل تنش احساسی در روایت «سمفونی نهم»صفحه 42
-
ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت / بررسی اجمالی ارتباط روایت و درو نمایه در فیلمنامه «نرگس مست»صفحات 43-44
-
بلبشو / بررسی فیلمنام ه «مطرب» با نگاهی به سایر آثار مصطفی کیاییصفحات 44-45
- پرونده موضوعی: مفاهیم تخصصی فیلمنامه نویسی
-
نجات در لحظه از دست رفتن امیدها... / چگونه با بحرانی بزرگ مخاطب را به قلاب بیندازیم؟صفحات 48-51
-
از هر طرف که رفتم، جز وحشتم نیفزود... / بحران به عنوان امری سراسری در فیلمنامه؛ مطالعه موردی: «زیبایی آمریکایی»صفحات 52-53
-
نقطه تجلی ارزش های اخلاقی جهان درام... / گفت و گوی جمعی پیرامون مفهوم نقطه بحران در فیلمنامهصفحات 54-63
-
بحران اصلی در ذهن ماست / خلق بحران در آثار میک لآنجلو آنتونیونی با نگاهی به دو فیلم «ماجرا» و «آگراندیسمان»صفحات 64-66
-
رنجی که ما را می سازد! / بررسی نقطه بحران در فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین»صفحات 67-68
-
بر سر دوراهی / ساز و کار خلق بحران در سه سریال «چرنوبیل»،«فلیبگ»،«تئوری بیگ بنگ»صفحات 69-71
-
له و علیه تفسیر / ارتباط شخصیت و بحران داستان از دیدگاه نظریه شبکه فرانکو مورتیصفحات 72-76
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 78
- سینمای جهان: کش مکش
-
دفاعیات شیطانی / JOKER تحلیل لایه روانشناختیصفحات 79-81
-
وقتی انحصار اعمال خشونت از بین می رود / بررسی تمایز میان دولت و جامعه در فیلمنامه «جوکر»صفحات 82-83
-
دلقک مدرن در مغاک / گفت و گو با کارگردان و بازیگر فیلم «جوکر» جوکر»صفحات 84-85
- سینمای جهان: سیناپس
- سینمای جهان: کش مکش
-
چه کسی خوک را کشت؟ / نگاهی به فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» از دریچه بازآفرینی مفهوم قهرمانصفحات 87-88
-
داستان های عامه پسند / نگاهی به فیلمنامه «روزی روزگاری در هالیوود» و شکل روایت آنصفحات 89-93
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
روزی روزگاری تارانتینو / گفت و گو با کوئنتین تارانتینو، درباره «روزی روزگاری در هالیوود»صفحات 94-95
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 96
- سینمای جهان: کش مکش
-
پرتره هنرمند در جوانی / بررسی نقش و کارکرد رویکردهای روایی جوانا هاگ در تبیین انتقال تجربه زیستی در فیلم «یادگاری»صفحات 97-98
-
ولی افتاد مشکل ها... / نگاهی به کارکرد فاصله ها در فیلم «یادگاری»صفحات 99-100
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
از میان خاطره ها / گفت و گو با جوانا هاگ درباره فیلمنامه «یادگاریصفحات 101-102
- سینمای جهان: سیناپس
-
صفحه 103
- سینمای جهان: کش مکش
-
در ستایش ناسازگاری / نگاهی به فیلمنامه «مردگان نمی میرند» به عنوان یک اثر طنزصفحات 104-105
- سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
-
جاده زندگی منتهی به بن بست مرگ / گفت و گو با جیم جارموش درباره فیلمنامه «مردگان نمی میرند»صفحات 106-107
-
فیلمنامه کامل KNIVES OUT (چاقوها بیرون) / یک معمای قتل از ریان جانسنصفحات 109-142
- یادداشت مترجم
-
چه کسی ترامبی را کشت؟ / سکانس برگزیده فیلمنامه «چاقوها بیرون»صفحه 144
-
هنر غافل گیری / روایت کارآگاهی در فیلمنامه «چاقوها بیرون»صفحات 145-147
-
حقیقتی که می تواند دروغ باشد... / تحلیل استراتژی پنهان کاری در راستای آشنایی زدایی از مفهوم حقیقت در فیلمنامه «چاقوها بیرون»صفحات 148-149
-
دوست دارم به جست و جو درون خودم بپردازم / گفت و گو با ریان جانسن درباره فیلمنامه «چاقوها بیرون»صفحات 150-151